Sabtu, 11 Ogos 2012

jum belajar jawi!!



Aku tabik r sengan brader sorang ni, die seorang pelukis, dan dia juga pandai menulis jawi, so, die lukis la dalam lukisan jawi.. eh3, bukan khat tau... tapi lukisan dan menggunakan bahasa jawi dalam setiap dialog yang beliau gunakan. name die 'Emit' dan aku rase bukan name sebenar, sebab die menggunakan ' ' kt name beliau. name penuh plak 'Emit' Ahmad Nazri Mahmood.. aku x tau la, die sebelum ni ade lukis untuk majalah ape2 ke.. tapi bagi aku dia ade daya penarik untuk menarik pembace untuk mengetahui apa yang cube disampaikan beliau, melalui karakter kucingnya yang comel, seorang akak dan seorang adik. jom tgk!

ini adalah screenshot karya2 beliau, macam biase, link aku letak paling bawah...










 agak-agak paham x  tulisan yang ade kt dalam dialog tu? aku pon dh terkial-kial nak bace. Jom kite support brader ni, just share  karya beliau dan seterusnya  memartabatkan kembali bahase jawi yg dh semakin luput.. sekarang ni die ade gak sedang buat animasi. so, lets, give supports ya? just add as friend, and share ^ ^

# karya ni bagi aku amat sesuai untuk diambil sebagai sukatan matapelajaran jawi, or bagi yang masih buta jawi diperingkat dewasa x sudah-sudah.

  
klik sini untuk ke laman facebok beliau.

SUDAH BACA?? LIKE PLISSSS

1 ulasan:

  1. bahasa melayu, tulisan jawi. baru betul. jawi adalah jenis tulisan, seperti kanji. bukannya bahasa

    BalasPadam