Selasa, 14 Ogos 2012

BERITA GEMPAR!

 aku nk cerita sikit je pasal politik, aku sebenarnya just nk jadi pemerhati je kat dunia macam ni, sebab semakin lame semakin banyak diecemari sama ade dari pihak 'kanan' atau pihak 'kiri'. biase la, kalau pihak kiri tu pergi ke kumpulan yang diepnuhi oleh orang 'kanan' dan berhujah menggunakan auta, for sure orang 'kiri' ni kene balun punya dan dan sebaliknya juga yang berlaku di pihak 'kanan'.
aku ni suke like2 page yang memaparkan maklumat pasal politik ni, sebab bapak aku selalu beli suratkhabar METRO dan agak susah untuk mendapatkan akhbar yang lain, so aku akan seimbang kan dengan info-info alternatif, terutama sekali di internet. so, kanan dan kiri kita akan seimbang, as orang yang tahu berfikir, kite boleh menilai mana satu yang banyak berikan kebaikan, dan yang mana satu yang berikan keburukan.Sekarang, pihak yang memberikan kebaikan sekarang terlalu sedikit dari memberi keburukan yang sememangnya kita nampak depan mata, tak kan la kita nak memilih dia lagi, mesti la kita mahu pihak yang memberikan kita banyak kebaikan bukan?



ok2 aku xnak cakap banyak, tapi ni ade satu page adam adli dimana berlaku yang aku panggil sebagai 'perdebatan auta' still ada lagi menggunakan fakta tapi dibidas dengan auta2 yang kurang sihat..
klik sini untuk lihat sendiri keadaan sebenar. Ada sorang manusia yang bernama Helmy Akhir yang mungkin seorang yang bijak, tapi ape yang aku katakan dalam perenggan di atas, die kurang bijak dengan pergi ke page ini dan mengeluarkan ayat 'Adam Adli anjing' dan di balas pula oleh page ini dengan.... korang tengok la sendiri. memang as an admin page tu die mestila keep cool, sabar, tapi mungkin die dah banyak bersabar ke, then tibe2 mamat ni pulak post time die tgh marah ke? mana la tahu kan.. tapi bgi aku dua2 salah. patutnya as admin page ni, die mesti la memberi reaction neutral, maksud aku dengan ayat yang boleh mematikan terus ayat di atas tapi bukan dengan mematikan dengan hujah. contoh macam ayat dibawah:

               Helmy Awal: Adam Adli *&&%$@%&!!
               Admin page: huhuhuhuhu......

                       ATAU

               Helmy Awal: Adam Adli  ******!!!
               Admin page: LOL


senang bukan? then kemungkinan perbualan akan terhenti. dengan menggunakan LOL atau huhuhuhu je dah boleh kembalikan dunia ini dengan aman.

ini adalah screenshot yang aku ambil sedikit, disebabkan si admin ni dah post macam tu, memang habis la.... akan ramai yang datang memeriahkan suasana lebih-lebih lagi apabila kenyataan Helmy ada mengatakan siapa yang like page ini ialah 'anjing' lagi apa ntah, korang tengok la sendiri.. link jauh dari kat atas?? klik sini pon boleh pe...








klik sini pon boleh jugak.

aku still x jumpa lagi page dimana kedua-dua belah pihak berdebat secara fakta.
SUDAH BACA?? LIKE PLISSSS

3 ulasan:

  1. kenapa klau nk maki hamun pkai anjing babi la yee... ohhh, melayu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. biase la kalau dah marah, memang bnde tu la yang disebut.

      Padam
  2. mesti ko like semua komen yg ada kan

    BalasPadam