Ahad, 5 Ogos 2012

muhammad nur hanief

aku rase kalau aku kenal la ngan brader ni, siyes aku nk belajar, learn somthing daripada dia, cemana die boleh rajin dalam mengkaji asal usul or yang aku panggil sejarah alternatif malaysia.. banyak sebenarnye kalau cari sejarah alternatif kat internet ni, tapi munkin care pemasaran or pengenalanye x berapa effisien, bnde ni terkubur begitu sahaja.. tapi, si hanief ni, die buat, olah dengan begitu cerdik sekali, ingat x kalau masa pmr dulu or ass piem kite ade buku yang banyak lukis2 tu kan? or mind map dah siap dibukukan, sebab kalau kita bace benda2 yang siap dengan gambar, benda tu akan cepat masuk. si hanief ni munkin die dapat ilham dari kartunis zunar or sebaliknye aku pun x tahu, die buat mengguna kan teknik ni, siyes aku senang paham baca bnda ni, kadang tu ade fakta die cuba selit kan, ada juga berunsur sarcasm tapi juga berfakta, pape pon korang tgk la sendiri.

link? aku xnak bagi dulu nanti korangg klik link die then xnk bace entry aku..

 ni dalamnye... banyak tau... bace je boleh trus faham...

 kalau korang masuk situ, cuba korang baca yang Feb 2012 punya tu, dari situ, aku terfikir macammane agaknye undang-undang di malaysia dilaksanakan. bayang kan imam ni disabitkan hukuman penjara setahun, tapi dalam masa yang sama, si khir toyo juga disabitkan tempoh penjara yang same, tapi kesalahannya lagi berat kalau nk compare kan imam hoslan ni yang hanya membaling selipar cap ayam kt hakim. khir toyo?? huh.... die punya duit yg die songlap tu dh boleh buat kilang selipar!!! (cerita ini hanya ringkasan, nk tahu lebih lanjut just find it at gugel ok?)

lagi satu, die ade buat singapore for dummies!! :P teringin nk kerja kat sane.. tpi apakan daya...nk ckp omputih pun gagap2...

ni link die https://www.facebook.com/MuhammadNurHanief

apa2 pun, kalau nak baca, terdapat entry yang mungkin nampak negatif, tapi kalau kite guna otak.. terdapat sesuatu yang cuba disampai kan secara positif onleh brader hanief ni.. chow..


#kawan aku kate, or realitinya memang betul,

Di bawah pembahagian kuasa, kerajaan dipecah kepada tiga cabang, iaitu:

1.Legislatif atau penggubal undang-undang
2.Eksekutif atau pentadbir kerajaan berdasarkan undang-undang
3.Kehakiman atau pelaksana undang-undang

tapi, ketiga- ini tidak boleh bercampur tangan... masalahnya?? jeng jeng jeng......

SUDAH BACA?? LIKE PLISSSS

1 ulasan: