Rabu, 1 Ogos 2012

ape cer skang??

aku ni memang kaksi fesbuk, tiap2 hari mau je buka fesbuk and bukan nk ckp berlagak, sekali aku bukak mesti x putus2 dengan notification and i want to say THANK YOU very much kepada para requester2 game kerana membuatkan aku teruja melihat betapa banyaknya noty yang aku dapat and then..... requestes game from bla bla.... and the most sad is, aku x tau cemana nk hilangkan benda2 tu, cemana kalau tiap2 hari asyik kuar benda yang sama je...
HELP ME PLEASEE!!! T_T

sedang aku belek2 feed sampai bermeter2 kebawah, nampak la sorang member aku ni like satu page ni, MALAYSIAN GAGS namenye.. first impression aku, mesti page ni gag yang memaparkan sesuatu yang ade kaitan dengan malaysia... then jangkaan aku memang tepat, tapi... its all about politic~~ eh, aku x kate boring malah aku rase lebih berminat untuk melihat ape benda yang diorang borak kat sini...

and all i want to say is... aku rase kagum melihat mungkin rakan2 seusia dengan ku yang amat kreatif dalam menyampaikan ke 'riot' an mereka terhadap pemimpin2  dalam nada sarcasm.. lebih2 lagi mereka menyampai kan secara gag membuatkan aku terhibur dan... yay!!

okay, aku dulu tertanye2 kenapa benda ini berlaku, kebencian terhadap pemimpin???

sekarang kita kenang balik sewaktu kita kecil2 dulu... kita nakal, apa mak kita buat?? mahu x merah telinga kau tu kene pulas ngan mak ko... ni aku cerita dulu la... jangan ko kaitkan sekarang dengan zaman dulu (dalam nada emo).. ok skang nk tanye, ko boleh ubah x sifat nakal ko kalau sekadar beri nasihat yang lembut?? kene sebat tengking baru ko diam seribu bahasa kn??

sama la dalam keadaan sekarang, 'rakyat' meluahkan ketidakpuasan mereka kepada pemimpin, aku rase sekadar hantar memorandum or tandatangan atau sekadar like 'kami anti bla bla' di fesbuk... x akan jalan punye la.... mungkin bagi mereka yang sume2 ni sekadar sampah yang mungkin mereka boleh tutup dengan bantuan2 media. so, mereka buat la benda2 yang agak.. mngkin bagi selain 'rakyat; ni agak kelihatan kasar,tapi bagi 'rakyat' ni ini la satu2 nya yang mampu membuka mata pemimpin.. itu pon  diorang buat dono je...

so berbalik kepada malaysian gag ni, agak kasar juga la tgk apa yang diorang buat ni... erk.. lupa bagi link ka?? klik sini...  jangan ambil negatif bila korang lihat kutukan mereka terhadap2 'pemimpin' malaysia.. tapi tanya kenapa boleh jadi begitu??

hint: satu2 kerajaan sekular tidak boleh hidup lama, at least macam usa tu kire ok la, tukar2 republikan and democratic.. tapi bila dah hidup selama 55 tahun, dah tua dah degil... orang akan mula persoalkan.... contoh kedegilan mereka ialah lagu janji ditepati yang memang degil diorang xnk ubah... dah tua, degil la.... kikikiki....?


SUDAH BACA?? LIKE PLISSSS

1 ulasan: