Khamis, 26 Julai 2012

lesson #1

aku ade seorang kawan. dia ni, hensem x hensem aku x peduli, tapi dia punya bajet tu, punya la.... sampai kalau ade awek lalu depan mata, awek tu tengok dia dia boleh cakap 'huih, awek ni usha aku la'... kadang2 bila dok ramai2 then tengah borak2 ni (ex: pasal sukan) boleh plak die yang tengah mesej ni tibe2 kill off the topic 'eh,  ni ade orang nk kenal ngan aku la'...  x kisah la kalau sekali dua, kalau banyak2 kali? diibaratkan la, kalau x cebuk tu dikira sebagai dosa ringan, tapi kalau dah hari2 x cibuk kan jadi dosa besar?? sama la macam ni, kalau dah hari2 kena, mahu x hancing baunye??hurm...  lebih2 lagi, kalau orang tu kawan sekuliah ko, or makin teruk orang tu roomate ko... agak2 apa korang buat eh? sume benda dia cerita la, kadang2 tu bila ade orang buat show, or product macam design2  ke mesti akan dengar ayat ni dari mulut dia ''ala, kalau macam ni aku pon boleh buat'' or 'la, camni je???'

pasal aweks2 tu, biasa la kan, mata x akan la nk tengok depan je kan, mesti dah seeing in random keadaan persekitaran dan ditakdirkan terpandang budak bajet ni, kalau budak lelaki yang pandang xnk pulak kau cakap, 'he seeing me..... please, i'm not gay'??

grrrrr............... mahu x panas kn telinga tu? kadang-kadang tu mesti sakit hati rase macam nak gigit je mulut dia tu suh berhenti dari  membajetkn diri, err, bukan setakat perempuan je ok yang benci spesis macam ni??

apa yang aku buat bile berhadapan orang macam die??

firstly, aku x akan biarkan berhadapan dengan die seorang, mesti ade lagi seorang rakan yang akan bertindak sebagai 'shield'.... ape yang aku perlu buat ialah dengan cabut or cakap la, ''eh aku ade hal la, jap eh???''and let this budak bajet talk to my 'shield' ;)

second, kau pulak yang menjadi bajet, cerita pasal diri kau padahal xde la hebat mane pon and prepare for this word from his/her mouth 'aku lagi la'. mase die cakap macam tu, ko jangan kasi die peluang langsung, teruskan berkate2.

third, kau balas balik ape yang die cakap, contoh if dia cakap 'ala, aku pon bleh buat' then u just said 'buat la, nak tengok?''

forth,  untuk budak yang nak x nak layan la kan, just ketawe  dua tiga kali, jangan lebih, jangan kurang untuk memastikan yang kau memberi respon kepada dia. tapi xkan la nk ketawe mcm tu je kan setiap kali die cerita? asal cerita je kau ketawe, asal cerita je kau ketawe.. hurm... mungkin lagi sesuai diselang-selikan dengan senyuman... ketawa, senyum, ketawa senyum oke??

fifth, kill of the topic yang mmber kau tengah bajetkan tu dengan isu2 semasa yang lagi bermanfaat.

lastly,ni untuk orang yang dah tekad x akan, never ever kawan ngan dia lagi, just say 'ada aku kisah?' :)



SUDAH BACA?? LIKE PLISSSS

1 ulasan: